SEO strategi

nov 25, 2022SEO - Viden0 Kommentarer

Uanset hvilken forretning du driver, går en stor del af dit daglige virke sandsynligvis med at finde ud af, hvordan du kan adskille dig fra og hæve dig over dine konkurrenter. Og i så fald er du måske allerede stødt på begrebet SEO. SEO står for Search Engine Optimization eller søgemaskineoptimering på dansk, og processen går ud på at øge både mængde og kvalitet af de potentielle kunder, som finder din virksomhed ved at indtaste en række søgeord i én af de online søgemaskiner.
Trods begrebets lidt langhårede karakter kan du sagtens lære selv at varetage din virksomheds SEO strategi. Hvis du gerne vil sikre, at du nogenlunde hurtigt får styr på processen, kan du dertil overveje at tilmelde dig et kursus hos én af de danske udbydere. Nedenfor kan du danne dig et overblik over, hvad du vil kunne lære, når du påbegynder et kursus i SEO strategi.

Hvad kan jeg lære på et kursus i SEO strategi?

Lærestoffet afhænger i høj grad af, hvor du vælger at tage dit kursus i SEO strategi henne. Men uanset hvor du henvender dig, er der en god sandsynlighed for, at du som minimum kommer til at få en introduktion til begreberne søgeordsanalyse, teknisk SEO, mål & KPI’er, konkurrentresearch, content marketing, linkbuilding, topic clusters og projektstyring.

Søgeordsanalyse

Søgeordsanalysen betegnes undertiden også keywordanalyse, og du kan bruge analysen til relativt hurtigt at danne dig et overblik over de søgeord, som er relevante for din hjemmeside. Ofte vil analysen tage sit udgangspunkt i den form for kvantitative data, som du blandt andet kan udlede fra søgemaskiner som Google.

Mål & KPI’er

Når du går i gang med at føre din SEO strategi ud i livet, er det vigtigt, at du løbende holder øje med, om du når dine mål. KPI er en forkortelse for Key Performance Indicator, og KPI’er bruges typisk til både at vurdere og måle, om du når de målsætninger, du har opsat for din virksomhed.

Konkurrentresearch

Måske indtager dine konkurrenter samtlige af de øverste pladser i de online søgemaskiner. Er dette tilfældet, slipper du ikke udenom at foretage en konkurrentresearch, og et kursus i SEO strategi vil hjælpe dig med at gribe din research an på den mest effektive vis.

Content marketing

Marketing har eksisteret længe. Men med internettets fremkomst i slutningen af 1990’erne gennemgik de traditionelle markedsføringsmetoder en markant transformation, som har gjort, at det i dag er nemmere at markedsføre en virksomhed end nogensinde før. I vores tid kan du ganske præcist måle, hvilke produkter og tiltag, der falder i bedst jord hos dine kunder og i forlængelse heraf udvikle modtagerorienteret marketingindhold. Denne form for marketing kaldes content marketing, og markedsføringsformen indtager en central plads på de fleste kurser i SEO strategi.

Linkbuilding

Linkbuilding er blandt de mest udbredte discipliner inden for søgemaskineoptimering, og linkbuilding vil på sigt derfor sandsynligvis også indgå i din SEO strategi. Når du arbejder med linkbuilding, går du efter at tilføje autoritet til din hjemmeside ved hjælp af links fra andre hjemmeside. Linkbuilding sikrer, at du opnår så meget trafik på din hjemmeside som overhovedet muligt. Desuden giver linkbuilding dig mulighed for at få fat i potentielle kunder, som under andre omstændigheder aldrig havde fundet frem til netop din side.

Topic clusters

Topic clusters henviser til fordelingen af indholdet på din hjemmeside. Fordelingen spiller en stor rolle for, hvorvidt dine kunder lander på din side eller ej, og derfor indgår dette begreb typisk også i kurser i SEO strategi.

Projektstyring

Slutteligt vil stort set alle kurser i SEO strategi indbefatte læringsstof, der centrerer projektstyring. Der ligger rigtig meget arbejde i at udføre søgemaskineoptimering, og derfor er det vigtigt, at du ikke mister overblikket over projektet.

Hvor kan jeg tage et kursus i SEO strategi?

På nuværende tidspunkt har du sikkert besluttet dig for, at et SEO kursus er den rigtige løsning for dig. Og så mangler du blot at vælge en kursus-udbyder. Der findes mange danske udbydere af kurser i SEO strategi. Nedenfor finder du vores bud på de tre bedste.

SEO-akademiet

SEO-akademiet specialiserer sig i online kurser. Når du tilmelder dig et kursus i SEO strategi hos denne udbyder, vil du blive introduceret til SEO strategier, der gennem tiden har været testet rigeligt med fremragende succesrater. SEO-akademiet har ry for kurser, der er nemme at forstå, og selvom alle kurserne foregår online, har du adgang til masser af support, når du følger akademiets kurser.

Kursusfabrikken

Hvis du foretrækker kurser med fysisk fremmøde, kan du overveje at tilmelde dig dit SEO-kursus hos Kursusfabrikken. De maks. fem deltagere per hold gør, at du undervejs kan få al den vejledning, du har brug for. Og hvis du tilmelder dig med et par af dine kollegaer, kan I få en betydelig virksomhedsrabat.

Bigum & CO

Som Kursusfabrikken afholder Bigum & CO også deres kurser med fysisk fremmøde. Kurserne udbydes løbende både i København og i Aarhus, og Bigum & CO er med en online score på omkring 4.8 ud af 5 stjerner én af de højest rangerede udbydere af SEO-kurser i Danmark.
 

 

Blogs

Nyeste blogindlæg

 

 

Modehuse skaber fornyelse til klassiske beklædningsgenstande

Modehuse skaber fornyelse til klassiske beklædningsgenstande

Sponsoreret indlæg De fleste kender til t-shirten, som næsten er et ikonisk stykke tøj. Den kan findes både i de mest simple former, men også med smart udskæring og snit. Når de fleste mennesker tænker på en standard stykke tøj, vil mange straks tænke på en t-shirt....

0 kommentarer

Indsend en kommentar