SEO 2022

nov 25, 2022SEO - Viden0 Kommentarer

Da internettet kom frem, var der ingen, der havde forestillet sig, hvor vidtspændende det ville blive. Nogle spåede endda, at det kun ville være en form for “døgnflue”. Nu er der ingen tvivl om, at det er kommet for at blive, og de millioner og atter millioner af websites og andet web-indhold, der findes, gør, at der nu også findes store serverstationer i hele verden, der skal kapere alt det indhold, der hvert sekund produceres over hele kloden. Den rolle, som internettet spiller i forhold til kommunikation globalt set er én ting, mens handel og verdensøkonomi nu også er bundet direkte op på internettet.

Derfor kan man nu ikke komme udenom, at megen opkvalificering på arbejdsmarkedet handler om, at medarbejderne skal opnå kompetencer indenfor IT, digital markedsføring og digital kommunikation. Det er her relevant, især indenfor markedsføring og PR, at fokusere på, hvor vi nu, i 2022 er, med hensyn til de emner, som er mest relevante at lære mere om, hvis man skal kunne byde ind med IT kompetencer til en virksomhed. Hvilke kompetencer har man brug for at besidde, hvis man ønsker at arbejde professionelt med web?

Ønsker du at opkvalificere dig indenfor IT, digital markedsføring og web kan dette kursus i SEO 2022 være vejen frem. Læs med her og bliv klogere på, hvad et sådant kursus indeholder.

SEO 2022

SEO står for søgemaskineoptimering på dansk, hvilket betyder, at man bruger de søgeord, som kunderne søger på, i sit web indhold, så man kommer længere op i søgeresultaterne på Googles søgemaskine. Dette skaber synlighed virtuelt, og dette kan være afgørende i forhold til at være med i kapløbet om kunderne i forhold til de konkurrerende virksomheder på markedet. SEO er derfor vejen frem i forhold til de fleste virksomheders omsætning, vækst og overlevelse på det digitale marked, og en undersøgelse fra Dansk Erhverv viser da også, at e-handlen er i fortsat vækst. Den viser også, at erhvervskøberne i stigende grad bruger nettet, når de skal handle stort ind til virksomheden, hvad end det handler om nye landbrugsmaskiner, industri rengøringsmaskiner, hele lagerhal konstruktioner eller sygehus afdelinger med inventar.

Derfor fanger man disse erhvervskøbere bedst ved at have en god SEO strategi, og nogle af strategier, der har vundet mere frem i 2022, ser vi nærmere på her.

Skab topical authorithy

Noget nyt, der rangerer højere på Google søgemaskiner, som bliver belønnet af Google er, at man skaber det, der kaldes for topical authorithy. Det betyder, at du skal skabe en sammenhæng mellem dit indhold på forskellige platforme, så hvis du for eksempel har en video med en kampagne, skal søgeordene herfra også matche de søgeord, der står på den landingsside, som kunderne bliver dirigeret over på efter videoen. Dette skaber en sammenhæng rent emnemæssigt, som gør, at Googles botter læser det som relevant indhold, og dernæst bliver det rangeret højere i søgeresultatet. Det er dermed værd at skabe en sammenhængende SEO strategi, der holder rent emnemæssigt, så du ikke laver en video om salg af gummistøvler og dernæst får kunderne ind på en landingsside, der handler om paraplyer, er der ikke sammenhæng i emnet. Dette skaber både forvirring hos søgemaskinerne og hos kunderne, der hurtigt søger hen hos konkurrenten. På kurset lærer man mere om, hvordan man går alle de platforme igennem, som man har indhold på, og ser på, om der er en emnemæssig sammenhæng. Derudover lærer du også at lave en sammenhængene indholdsstrategi med emner og søgeord.

SEO er kommet for at blive

På kurset taler vi mere om, hvilke seo trends fra 2022, der kan supplere din seo viden og kompetencer, så du får en udvidet seo værktøjskasse. Her taler vi også om, at der ikke findes nogle “magic fixes”, hvor du løser det hele via en måde at gå til seo på. Der skal flere parametre på banen, ligesom der skal skabes sammenhæng mellem de søgeord og emner, som du har på dit website, dine kategori og produktsider, blog, videoer osv. Der kan være meget her at hente, hvis du gerne vil være selvstændig eller gerne vil arbejde for et privat firma, der har en webshop, en hjemmeside med mange besøgende eller ønsker at arbejde for en institution, i det offentlige eller for en forening. Det er alt sammen arbejdspladser, der har brug for at få skabt relevant indhold på deres platforme samt skabe synlighed omkring deres eksistens og ydelser/produkter/aktiviteter via søgningerne på søgemaskinerne.

Disse tre steder kan du tage et kursus i seo 2022

Der findes mange udbydere af seo kurser både med fysisk fremmøde og digitalt. Her har vi nævnt nogle, der også tager hensyn til individuelt tilpassede forløb, 1 til 1 sparring, små hold på cirka 10-12 personer og nærværende og empatisk undervisning.

  1. www.digitalopkvalificering.dk/ 
  2. www.kendskab.dk/
  3. www.aok.dk/

Disse tre kurser har erfarne undervisere med mange års erfaring i digital markedsføring, og især meget hands on kendskab til, hvad der virker i praksis.

 

 

 

Blogs

Nyeste blogindlæg

 

 

Modehuse skaber fornyelse til klassiske beklædningsgenstande

Modehuse skaber fornyelse til klassiske beklædningsgenstande

Sponsoreret indlæg De fleste kender til t-shirten, som næsten er et ikonisk stykke tøj. Den kan findes både i de mest simple former, men også med smart udskæring og snit. Når de fleste mennesker tænker på en standard stykke tøj, vil mange straks tænke på en t-shirt....

0 kommentarer

Indsend en kommentar