Med et slagskursus i markedsføring på de digitale medier bliver du klædt på til fremtidens pr-arbejde. Du bliver den person, virksomheder vil have fat i, når de skal have hjælp til at skabe synlighed på nettet, nye kunder, flere følgere og mere vækst.
Et salgs kursus giver dig de kompetencer, erhvervslivet efterspørger. Og efterfølgende kan du søge job som fx webmaster eller marketingsmedarbejder i virksomheder eller webbureauer.
Du kan finde mange forskellige salgskurser, og du kan både gå efter et salgs kursus, hvor du møder op sammen med dine medkursister, eller du kan gå efter et slagskursus online, hvor du lærer hjemme ved din egen computer.
Hvad er digital markedsføring?
Digital markedsføring er alle de markedsføringstiltag, du kan komme i tanke om, hvor internettet er involveret. Virksomheder kan have forskellige tilgange og udvalgte kanaler, så markedsføringen tilpasses en bestemt målgruppe og personificeres mest muligt.
Digital markedsføring bruges også i den bredeste forstand for at nå ud til flest mulige kunder. Du kan her se en liste over de mest brugte kanaler indenfor digital markedsføring:
- Søgemaskineoptimering (SEO)
- Content marketing som fx blogs
- Sociale medier som: Facebook, Twitter, Snapchat, Instagram, Pinterest, TikTok og LinkedIn
- Online annoncering fx brandannoncer på Google Ads eller kampagner på sociale medier
- Affiliate marketing
- E-mail Marketing
Hvad omhandler et salgskursus?
Et slagskursus i digital markedsføring lærer dig at skabe og udforme de værktøjer og strategier, der er nødvendige for at skabe synlighed og potentielle kunder – og bygger på de emner, der er nævnt ovenfor.
Et salgskursus er selvfølgelig ikke bare én ting. Der er undervises i lidt forskellige ting fra kursusudbyder til kursusudbyder. Men generelt vil du på et salgskursus få undervisning i digital strategi, så du lærer, hvordan en digital markedsføring tilrettelægges for at give størst muligt udkomme og flest mulige kunder.
Du kan også forvente at komme til at arbejde selvstændigt med de største og mest populære programmer og platforme, når det handler om digitalmarkedsføring. Du kan med andre ord blive klogere på sådan noget som:
- WordPress
- Google Analytics
- Google Ads herunder brug af SEO og SEM
- E-mail automation
- Adobe Photoshop
- InDesign
- Facebook, LinkedIn og Instagram
Introduktion til opbygning af hjemmeside
Det vigtigste sted at starte, når det handler om digital markedsføring er på hjemmesiden. Et produkt eller en service kan være nok så god, men hvis ikke hjemmesiden er brugervenlig og opbygget rigtigt, vil kunderne enten ikke bruge tid på den – eller slet ikke finde den i det store hav af hjemmesider.
På et slagskursus lærer du, hvad en brugervenlig hjemmeside skal kunne, og hvordan den bedst bygges op.
Digitale markedsføringsstrategier
Når en virksomhed – og dens hjemmeside skal markedsføres, er der brug for en klar strategi. På tværs af de enkelte fag og emner lærer du, hvordan du skal prioritere de forskellige tiltag, holde overblik med strategien og bruge markedsføringsgrebene, så de supplerer hinanden bedst muligt.
Brug af SEO og linkbuilding
En del af strategien er ofte at gøre en given hjemmeside så synlig som overhovedet muligt på søgemaskiner som Google. Du lærer at lave SEO- og SEM-analyser, så du opnår en ranking helt i top, når kunder søger efter et produkt eller en ydelse. Du bliver ligeledes introduceret til linkbuilding og lærer at bruge det strategisk til at skaffe nyttige links.
Brug af sociale medier
Sociale medier som Facebook, Instagram og LinkedIn er vigtige platforme, når det handler om at komme i kontakt med kunderne. Du lærer at bruge platformene strategisk. Du lærer, hvordan du laver opslag, der taler til målgruppen – og vigtigheden af at være flittig og synlig med mange og jævnlige posts.
Brug af e-mail marketing
E-mail marketing er stadig en vigtig del af den digitale markedsføring. På et slagskursus vil du lære, om hvordan den form for marketing kan systematiseres og personliggøres ved hjælp af automation og analyser af fx forventet købsadfærd. Det er målrettet markedsføring til den rette person – på det rette tidspunkt.
Monitorering og analyse
En sidste vigtig del af kurserne handler om at overvåge og analysere indsatsen med digital markedsføring. Hvad har virket, hvad har ikke virket? Hvor kommer der øget trafik? Hvad giver vigtige leads til mere salg og dermed større indtjening? – og lignende spørgsmål. På slagskurset lærer du at forstå og analysere de oplysninger, der kommer ind, og at bruge dem aktivt i markedsføring.
Er et salgskursus i digital markedsføring noget for dig?
Hvis du har fået lyst til at prøve kræfter med digital markedsføring, er der masser af kurser tilgængelige rundt om i landet. Bor du i København kan du fx tage et salgskursus hos Itucation. Firmaet Bigum & Co laver kurser i både Horsens og København. Vil du helst have et online-kursus, tilbyder Smartlearning 100% onlinebaserede kurser.
Vil du kigge nærmere på, hvilke salgskurser der er nær dig, kan samlesiden finduddannelse.dk også være et rigtig godt sted at starte.
0 kommentarer