Løft salget i din webshop med et kursus i konverteringsoptimering

nov 25, 2022SEO - Viden0 Kommentarer

Hvis du har en webshop, så ønsker du også så meget omsætning som muligt. Men mange webshops kæmper med, at køberne falder fra undervejs i salgs flowet – som det sikkert også sker i din webshop. Men det behøver ikke at være sådan. Faktisk findes der en kompetence, der hedder konverteringsoptimering, som er vigtig at lære, hvis du ønsker at løfte effektiviteten i din webshop. Og den gode nyhed er, at der findes kurser i denne disciplin, som du kan tage.

Din webshop konverterer bare ikke, selvom du ellers synes at du gør alt det rigtige. Du har gode varer og godt design. Trafikken er heller ikke noget problem.

Men problemet opstår, når dine potentielle kunder skal blive til betalende kunder. Siden konverterer bare ikke. Der er noget, der stopper dine besøgende på vejen til at køre kreditkortet igennem. Men hvad er det?

Konverteringsoptimering er en helt særlig disciplin

Konverteringsoptimering – eller CRO – er svaret på dit spørgsmål. Noget stopper kunderne igennem dit salgs flow, og med viden om konverteringsoptimering i bagagen, vil du lære hvordan du selv kan finde frem til, hvad der vil gøre en forskel for netop dit website.

Nogle af de vigtigste, operationelle spørgsmål at besvare er:

  • Hvor skal jeg optimere?
  • Hvad skal jeg ændre?

Den gode nyhed er, at der faktisk er kurser, hvor du kan modtage uddannelse i, hvordan du optimerer konverteringen. For der er mange måder at optimere dit websted på for at løfte klikraten.

Her er nogle af de bedste måder at gøre det på, og som du bør undersøge, om kurserne kan hjælpe dig med:

Byg din viden på data

For at vide, hvad der er galt, har du brug for data. Det nytter ikke noget, at du driver din webshop ud fra din egen mavefornemmelse. Du skal vide, hvad der sker på den enkelte side i webshoppen. Så det er vigtigt, at du har det analytiske datagrundlag på plads for din webshop. Det er fundamentet for at diagnosticere, hvor problemerne er, og om dine løsningsforslag virker.

Herefter kan du gå videre til at skrue på de knapper, der påvirker dit indhold.

Brug effektive overskrifter og call-to-action

Dine overskrifter og call-to-action er det, der vil lokke folk til at klikke videre igennem din webshop. Så sørg for at begge dele er effektive. Brug et stærkt, overbevisende sprog, der får folk til at ønske at lære mere om, hvad du har at tilbyde.

Gør din webshop let at navigere

Hvis folk ikke kan finde det, de leder efter på din hjemmeside, vil de ikke blive ved i lang tid. Sørg for, at din hjemmeside er nem at navigere på, og at alle dine links er let tilgængelige.

Brug attraktive billeder

Dine brugere er mere tilbøjelige til at klikke på links, der er ledsaget af attraktive billeder. Hvis du har billeder eller videoer på dit websted, skal du sørge for, at de er placeret fremtrædende, og at de er relevante for indholdet på dit websted.

Brug overbevisende indhold.

Dit indhold er grunden til, at dine brugere klikker på dine links. Skriv overbevisende indhold, der vil give folk lyst til at lære mere om, hvad du har at tilbyde. Nettet elsker gode tekster og relevant indhold

Test dit indhold

Splittest er en af de vigtigste måder at finde ud af, om noget nyt indhold virker eller ej. Så det er vigtigt at du lærer, hvordan du kan teste to forskellige typer indhold op imod hinanden.

Hvis du ønsker uddannelse i konverteringsoptimering, er der flere muligheder

Hvis du tager et kursus i konverteringsoptimering, kan du lære at køre din egen optimeringsproces på dit website. Og det er der, du gerne vil hen. For vedblivende konverteringsoptimering vil være relevant, så længe du kører din webshop.

Du vil få nye konkurrenter og nye varer, og der kommer hele tiden ny teknologi til rådighed. Så rammerne for din webshop vil være under løbende forandring hele tiden. Derfor har du brug for kompetencer indenfor konverteringsoptimering, så du hele tiden selv kan justere.

Herunder er der nogle kursus muligheder, du kan se nærmere på:

  • Optuner udbyder et 3-timers online kursus, hvor du vil blive introduceret til 4 konkrete metoder til, hvordan du kan optimere dit website med udgangspunkt i analyser, du selv kan gennemføre. Kurset foregår online. Læs mere her.
  • UX mentor har et kursus, der hedder ”Konverteringsoptimering i praksis”. Her vil du med udgangspunkt i dit eget website lære om principperne i konverteringsoptimering, og blive introduceret til en effektiv optimeringsproces. Kurset foregår ved fysisk fremmøde.
  • Obsidian’s kursus ”Konverteringsoptimering for webshops” lover at du vil lære, hvordan du kan konverteringsoptimere dit website, så du får mere ud af dit marketingbudget. Kurset baserer sig på, hvad der virker for Obsidian’s egne kunder, og vil være operationelt funderet.

Så fortvivl ikke. Din webshop kan også blive en konverteringsmaskine – du skal bare lære hvordan. Så tilmeld dig et af kurserne i dag, og gør dit website til en konverteringsmaskine.

Blogs

Nyeste blogindlæg

 

 

Modehuse skaber fornyelse til klassiske beklædningsgenstande

Modehuse skaber fornyelse til klassiske beklædningsgenstande

Sponsoreret indlæg De fleste kender til t-shirten, som næsten er et ikonisk stykke tøj. Den kan findes både i de mest simple former, men også med smart udskæring og snit. Når de fleste mennesker tænker på en standard stykke tøj, vil mange straks tænke på en t-shirt....

0 kommentarer

Indsend en kommentar