De fleste af os forbinder hovedsageligt Google med søgemaskinen af samme navn. Maskinen blev lanceret i slutningen af 1990’erne og siden da har millioner af mennesker verden over brugt Google, når de hurtigt skulle finde frem til diverse former for info online.
I løbet af de sidste par årtier har Google markant udvidet deres virke, og i dag udbyder de langt mere end blot den online søgemaskine. I vores tid forbindes Google blandt andet med Maps, der tillader dig at søge på afstande, beliggenheder og rejseplaner; Analytics, som giver virksomheder et detaljeret indblik i deres kunders brugeradfærd på nettet; og onlineannonceringsplatformen Google Adwords.
Har du allerede og uden held forsøgt dig med Google Adwords? Og kunne du godt tænke dig at få mest muligt ud af din omgang med den populære platform? Så bør du overveje at tage dig et Google Adwords kursus.
Hvad kan jeg bruge Google Adwords til?
Ingen virksomheder kan overleve uden kunder. Og for at kunne skaffe kunder til din forretning, er det essentielt, at den brede offentlighed er klar over, at forretningen eksisterer. Google Adwords’ store popularitet skyldes, at platformen giver dig en række effektive redskaber, som kan hjælpe dig med at udbrede kendskabet til din virksomhed. Når du arbejder med Google Adwords, betaler du Google for at vise din virksomhed, når eventuelle kunder foretager en søgning på ord, som du har knyttet til samme virksomhed. Og med Google Adwords kan du både øge din virksomheds synlighed og løbende måle din virksomheds online besøgstal og generelle præstation.
Hvad lærer jeg på et Google Adwords kursus?
Alene i Danmark findes der utallige udbydere af diverse former for Google-kurser. Selvom indholdet varierer fra kursus til kursus, kan du, når du tilmelder dig et Google Adwords kursus, regne med som minimum at få hold på de funktioner, som vi udlægger nedenfor.
Google Adwords strategier
Hvis du gerne vil resultater af dit arbejde med Google Adwords, er det vigtigt, at du fra starten af anlægger en klar strategi, som kan hjælpe dig med at holde kursen undervejs. De fleste kurser i Google Adwords lægger ud med netop at redegøre for, hvordan du bedst muligt griber selve strategilægningen an.
Målretning og målgrupper
Har du ikke overblik over dine primære målgrupper, kommer du sandsynligvis ikke til at se resultater af dit annonceringsarbejde lige foreløbigt. Derfor indbefatter mange Google Adwords kurser lærestof om, hvordan du fastlægger dine målgrupper og planlægger en holdbar og realistisk målretning for din virksomhed.
Søgeordsanalyse, -volume og -typer
Når du placerer annoncer for din virksomhed via Google, er dine selvvalgte søgeord langt mindre vigtige end de søgeord, som potentielle kunder oftest indtaster i deres søgemaskiner. Google Adwords tillader dig detaljeret søgeordsanalyse, som gør dig klogere på, hvordan forbrugere oftest foretager deres søgninger på nye produkter online, og denne funktion er med garanti en del af dit næste Google Adwords kursus.
Annoncetekster
De fleste Google Adwords Kurser vil også give dig en introduktion til, hvordan du udformer fængende og relevante annoncetekster, som på sigt vil føre langt flere klik med sig end de tekster, du bruger på nuværende tidspunkt. Og du behøver ikke at være en haj til ord for at blive dygtig til at skrive annoncetekster for din virksomhed.
Kampagneoptimering
Sidst men bestemt ikke mindst omfatter rigtig mange Google Adwords kurser en gennemgang af, hvordan du kan bruge platformen til at optimere de kampagner, som du fører online. Denne del af kurset fokuserer typisk særligt på at hjælpe dig med på én gang at øge kvaliteten og spare penge på kampagnerne.
0 kommentarer